رشد ۱۴ درصدی مشارکت های مردمی بهزیستی در سال جدید

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در شورای مشارکت های مردمی استان از رشد ۱۴ درصدی کمک های مردمی در شش ماهه ۱۴۰۳ نسبت به شش ماهه اول ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، دکتر صحاف با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و اعضای شورا برگزار شد؛ ابراز داشت: موسسات خیریه زیر نظر بهزیستی استان همواره به عنوان بازوان این اداره نقش اساسی در رفع مشکلات اقشار تحت پوشش این اداره کل داشته و در جلب و جذب کمک های مردمی و مرتفع نمودن مشکلات مددجویان نقش اساسی را ایفاء می نمایند.

وی با بیان  تهیه و تحویل ۵۱۳ فقره جهیزیه برای نوعروسان این اداره کل بیان داشت: ۱۲۸ فقره از این جهیزیه به ارزش ۶/۲ میلیارد تومان را خیرین، ۱۰۰ فقره به ارزش ۳ میلیارد تومان را سپاه، ۲۰۰ فقره به ارزش ۸/۵ میلیارد تومان را شرکت نفت از بخش اعتبارات خود تامین کرده اند و تامین ۸۵ فقره از این کمک ها به ارزش ۲/۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی با همکاری بنیاد خیریه سلامت انجام شده است.

صحاف اجرای پویش های کشوری و استانی توسط این اداره کل را از اهم اقدامات بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: جذب ۵/۵۳ میلیارد تومان مشارکت های مردمی در پویش های رمضانیه و مهرانه در شش ماهه نخست سال جاری از اهم اقدامات معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی می باشد.

وی نگهداری ۳۰۰۰ فرد دارای معلولیت، سالمند و فرزند بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز زیر نظر این اداره کل را خاطر نشان کرد و ابراز داشت: قیمت تمام شده این فعالیت بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان بوده است که نزدیک یک سوم هزینه ها ازمحل یارانه دولتی و مابقی به ارزش ۲۹۰ میلیارد تومان از طریق کمک های خیرین بزرگوار بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی امضاء تفاهم نامه با بنیاد مسکن استان را متذکر شد و افزود: ساخت و تحویل ۵۰ واحد مسکونی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان با تعاملات انجام شده از طریق محل اعتبارات شرکت نفت از اقدامات بهزیستی در راستای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی و رفع یکی از دغدغه های مهم این سازمان می باشد.

وی عدم حمایت مکفی توسط خیرین از مراکز نگهداری افراد در حال ترک اعتیاد را از مشکلات اصلی این مراکز عنوان کرد و خیرین بزرگوار را دعوت به مشارکت در این مراکز جهت بهبود روند درمان فرزندان آسیب دیده این مرز و بوم کرد.

کد خبر 118400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد